3 Kasım 2013 Pazar

Kalite Mühendisliği...Büyük resmi görmek...

Kalite Mühendisliği...Entegre Yönetim Sorumlusu olarak çalıştığım süre içerisinde öğrendiğim ve kariyerimi odakladığım alan.Bir Kimya Mühendisi için nedir Kalite Mühendisliği? Bana göre mühendisliğin unutulmuş olan asıl anlamı . Bir ürünü en iyi şekilde nasıl üretirsin?
1.En iyi KALİTE de
2.Düşük maliyette.
3.İyi şartlarda.(İş ve İşçi Güvenliği ve Çevre Bilinci ile)
4.İyi bir imaj ile.
5.Sürekli gelişim ile.
...
Birçok özellik sıralayabilirim bir girdi-üretim-çıktı işlemi içerisinde. Yapılan işlerde bu şartların her birine ne kadar yaklaşabiliyoruz ya da ne kadar hesaba katarak ilerliyoruz bunlar değerlendirilmeli. Kalite Mühendisliğine Entegre Yönetim sisteminin kapsadıklarını da katıyor olabilirim. Belki de yaptığım her işe Entegre Yönetim çerçevesinden bakmak istiyorum. Yani bir tek bir bölüm ile bağlı kalmayarak sisteme bakmak istiyorum. Çünkü bence hangi bölümde çalışırsak çalışalım başarı tüm sistemi görmekten geçiyor. Hem de sen Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduysan sisteme bakmayı iyi bilmelisin. Ben Kalite Mühendisliğini sisteme yani resmin bütününe bakabilmeye en yakın meslek olarak görüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder